Sant Doménec de Silos |
El misteri de l'encarnació del Fill de Déu per obra de l'Esperit Sant en el si de Maria, la Verge (evangeli), és el centre de la litúrgia de hui. El Fill de Déu es fa home perquè, per la seua passió i creu, aconseguim la glòria de la resurrecció (cf. primera oració). En Jesucrist es compliran les promeses fetes per Déu a David, el «regne del qual es mantindrà sempre ferm davant del Senyor» (primera lectura i evangeli). En la missa, l'Esperit Sant, de manera anàloga a quan va fecundar amb el seu poder les entranyes de Maria, ve sobre el pa i el vi i els fa Cos i Sang del Senyor (cf. oració sobre les ofrenes).
- Que es complisquen en mi les teues paraules (Lluc 1,26-38) (laparaula.com)
Sant Doménec de Silos, abat.
- J.M. Bausset: Sant Doménec de Silos (2015).
Miquel Piaszczynski, polonés d'orígen, va ser empresonat a l'estranger a causa de la fe i, suportats els turments, va passar a la glòria celeste al camp de concentració de Sachsenhausen, a Alemanya, en 1940.
El valor de la solidaritat
Papa Francesc: Fratelli tutti, (114-117).
115. En estos moments on tot sembla diluir-se i perdre consistència, ens fa bé apel·lar a la solidesa [88] que sorgix de saber-nos responsables de la fragilitat dels altres buscant un destí comú. La solidaritat s'expressa concretament en el servici, que pot assumir formes molt diverses de fer-se càrrec dels altres. El servici és «en gran part, cuidar la fragilitat. Servir significa cuidar els fràgils de les nostres famílies, de la nostra societat, del nostre poble». En esta tasca cada u és capaç de «deixar de costat les seues cerques, afanys, desitjos d'omnipotència davant de la mirada concreta dels més fràgils. [...] El servici sempre mira el rostre del germà, toca la seua carn, sent la seua condició de proïsme i fins i tot en alguns casos la "patix" i busca la promoció del germà. Per això mai el servici és ideològic, ja que no se servix a idees, sinó que se servix a persones».
116. Els últims en general «practiquen eixa solidaritat tan especial que hi ha entre els que patixen, entre els pobres, i que la nostra civilització sembla haver oblidat, o almenys té moltes ganes d'oblidar. Solidaritat és una paraula que no cau bé sempre, jo diria que algunes vegades l'hem transformada en una mala paraula, no es pot dir; però és una paraula que expressa molt més que alguns actes de generositat esporàdics. És pensar i actuar en termes de comunitat, de prioritat de la vida de tots sobre l'apropiació dels béns per part d'alguns. També és lluitar contra les causes estructurals de la pobresa, la desigualtat, la falta de treball, de terra i de vivenda, la negació dels drets socials i laborals. És enfrontar els destructors efectes de l'Imperi dels diners. [...] La solidaritat, entesa en el seu sentit més profund, és una manera de fer història i això és el que fan els moviments populars».
117. Quan parlem de cuidar la casa comuna que és el planeta, acudim a eixe mínim de consciència universal i de preocupació per la cura mútua que encara pot quedar en les persones. Perquè si algú té aigua de sobres i, no obstant això, la cuida pensant en la humanitat, és perquè ha aconseguit una altura moral que li permet transcendir-se a si mateix i al seu grup de pertinença. Això és meravellosament humà! Esta mateixa actitud és la que es requerix per a reconéixer els drets de tot ser humà, encara que haja nascut més enllà de les nostres fronteres.
O clavis David
Oh clau de David i ceptre de la casa d’Israel:
si obriu, ningú tancarà; si tanqueu, ningú pot obrir;
veniu, traieu de la presó els encadenatsque viuen en la foscor i en les ombres de la mort.
O Clavis David, et sceptrum domus Israel;qui aperis, et nemo claudit; claudis, et nemo aperit:veni et educ vinctum de domo carceris,sedentem in tenebris et umbra mortis.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada