Lectura primera 1Jo 2,18-21
Heu estat ungits amb l'Esperit d'aquell que és sant,i tots teniu el coneiximent necessariLectura de la primera carta de sant JoanFills meus, ja és l'hora darrera. Havíeu sentit dir que vindria un Anticrist: heus ací que ara molts s'han tornat anticrists. D'açò podem deduir que ja és l'hora darrera. Han eixit d'entre nosaltres, encara que en realitat no eren dels nostres, perquè, si ho hagueren sigut, s'haurien quedat entre nosaltres. Així ha resultat clar que, de fet, no tots són dels nostres. Vosaltres esteu ungits amb l'Esperit d'aquell que és sant, i ho sabeu tot. Vos he escrit, no pensant que desconeixeu la veritat, sinó sabent que la coneixeu. La mentira no ve mai de la veritat.
Salm responsorial 95,1-2.11-12.13 (R.: 11a)
Canteu al Senyor un càntic nou,canteu al Senyor, arreu de la terra,canteu al Senyor, beneïu el seu nom,anuncieu de dia en dia que ens ha salvat.R. El cel se n'alegra, la terra hi fa festa.El cel se n'alegra, la terra hi fa festa,bramula el mar i tot el que l'ompli,s'alegren els camps amb tot el que hi ha,criden de goig els arbres del bosc. R.En vore que ve el Senyor,que ve a jutjar la terra;jutjarà tot el món amb justícia,tots els pobles amb la seua veritat. R.
Al·leluia Jo 1,14a.12a
El qui és la Paraula es va fer homei habità entre nosaltres.A tots els qui l'han rebutels concedix poder ser fills de Déu.
El qui és la Paraula es va fer home᛭ Comença l'evangeli segons sant JoanEn el principi ja existia el qui és la Paraula. La Paraula estava amb Déu i la Paraula era Déu. Per tant, estava amb Déu en el principi. Per ell tot ha vingut a l'existència, i res del que ha vingut a existir ha vingut sense ell. Tenia en ell la Vida, i la Vida era la Llum dels hòmens. La Llum resplandeix en la foscor, però la foscor no ha pogut ofegar-la.Déu envià un home que es deia Joan. Era un testimoni; vingué a donar testimoni de la Llum, perquè per ell tots arribaren a la fe. Ell mateix no era la Llum; venia només a donar-ne testimoni.Existia el qui és la Llum verdadera, la que, al vindre al món, il·lumina a tots els hòmens. Estava present en el món, en el món que li deu l'existència, però el món no l'ha reconegut. Ha vingut a sa casa, i els seus no l'han acollit. Però a tots els qui l'han rebut, als qui creuen en el seu nom, els concedix poder ser fills de Déu. No són nascuts per descendència de sang, ni per voler d'un pare o per la voluntat humana, sinó de Déu mateix. El qui és la Paraula es va fer home i va habitar entre nosaltres, i hem contemplat la seua glòria, com a Fill únic del Pare, ple de gràcia i de veritat.Donant testimoni d'ell, Joan cridava: «És aquell de qui jo deia: El qui ve després de mi m'ha passat davant, perquè ell ja existia abans que jo».De l'abundància de la seua plenitud tots nosaltres hem rebut gràcia sobre gràcia. Perquè Déu va donar la Llei per Moisés, però la gràcia i la veritat ens han vingut per Jesucrist. A Déu, ningú l'ha vist mai; el seu Fill únic, que és Déu, i està en el si del Pare, és qui l'ha revelat.
Commemoració de Sant Silvestre I, papa.
Sant Silvestre I, papa, que piadosament va regir l'Església durant molts anys, període en el qual l'emperador Constantí August va construir basíliques venerables, i en el Concili de Nicea va aclamar a Crist com a Fill de Déu. En este dia el seu cos va ser enterrat a Roma, al cementeri de Priscil·la. (335)
El 31 de desembre
114. De la pietat popular provenen alguns exercicis de pietat característics del 31 de desembre. Este dia se celebra, en la major part dels països d'Occident, el final de l'any civil. L'ocasió convida els fidels a reflexionar sobre el "misteri del temps", que corre veloç i inexorable. Això suscita en el seu esperit un doble sentiment: penediment i pesar per les culpes comeses i per les ocasions de gràcia perdudes durant l'any que arriba al final; agraïment pels beneficis rebuts de Déu.
Esta doble actitud ha donat origen, respectivament, a dos exercicis de pietat: l'exposició prolongada del Santíssim Sagrament, que oferix una ocasió a les comunitats religioses i als fidels, per a un temps d'oració, preferentment en silenci; al cant del Te Deum, com a expressió comunitària de lloança i agraïment pels beneficis obtinguts de Déu en el curs de l'any que està a punt d'acabar.
En alguns llocs, sobretot en comunitats monàstiques i en associacions laicals marcadament eucarístiques, la nit del 31 de desembre se celebra una vigília d'oració que sol concloure amb la celebració de l'Eucaristia. S'ha d'encoratjar esta vigília, i la seua celebració ha d'estar en harmonia amb els continguts litúrgics de l'Octava de Nadal, viscuda no sols com una reacció justificada davant la despreocupació i dissipació amb què la societat viu el pas d'un any a un altre, sinó com a ofrena vigilant al Senyor, de les primícies del nou any.
(Directori sobre la pietat popular i la litúrgia)
Aniversari dels naiximents del papes valencians Calixt III (Torreta de Canals 1378) i Alexandre VI (Xàtiva 1431)
Nit de cap d'any
Martirologi Romà
2. A Roma, al cementeri dels Jordans, a la via Salària Nova, santes Donata, Paulina, Rogata, Dominanda, Seròtina, Saturnina i Hilària, màrtirs. (s. inc.)
3. A Sens, de la Gàl·lia Lugdunense, hui França, santa Coloma, verge i màrtir. (s. IV)
4. A Constantinoble, actual Istanbul, a Turquia, sant Zòtic, prevere, que es va preocupar d'alimentar els òrfens. (s. IV)
5. A Jerusalem, santa Melània la Jove, que amb el seu marit sant Pinià, va deixar Roma; es van dirigir tots dos a la Ciutat Santa, en la qual van portar una vida religiosa, ella entre les dones consagrades a Déu i ell entre els monjos, i on tots dos van morir santament (439).
6. A Ravenna, a la regió de Flamínia, actual Emília-Romanya, a Itàlia, sant Barbacià, prevere. (s. V)
7. A Lausanne, al territori d'Helvècia, hui Suïssa, sant Màrius, bisbe, que va traslladar allí la seu d'Aventicum, va edificar moltes esglésies i va ser defensor dels pobres. (594)
8. Al territori de la Louvesc, a les muntanyes pròximes a lo Puéi de Velai [Le Puy-en-Velay], a França, sant Joan Francesc Régis [sant Régis], prevere de l'Orde de la Companyia de Jesús, el qual, peregrinant per les muntanyes i llogarets, va procurar sense descans la renovació de la fe catòlica en les ànimes dels habitants, mitjançant la predicació i la celebració del sagrament de la penitència. (1640)
9. A la fortalesa de Mercuès, prop de Càors, a la Gàl·lia meridional, actual França, trànsit del beat Alan de Solminihac, bisbe de Caòrs, que amb les visites pastorals va laborar per redreçar els costums del poble, treballant amb apostòlica insistència a renovar l'Església que tenia encomanada. (1659)
10. A París, també a França, santa Caterina Labouré, verge de les Filles de la Caritat, que de manera singular va honrar la Immaculada i va brillar per la seua senzillesa, caritat i paciència. (1876)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada