Vigília de Sant Joan (2023)

SOLEMNITAT DEL NAIXIMENT DE SANT JOAN BAPTISTE


MISSA DE LA VIGÍLIA


Lectura primera Jr 1,4-10

Abans de modelar-te en les entranyes de la mare,
ja et vaig conéixer

Lectura del llibre de Jeremies

En temps de Josies, el Senyor em va fer sentir la seua paraula i em va dir:
«Abans de modelar-te en les entranyes de la mare,
ja et vaig conéixer,
abans de náixer,
ja et vaig consagrar profeta,
destinat a les nacions».
Jo li vaig respondre:
«Ah, Senyor Déu meu,
no sé parlar:
soc massa jove!».
Però el Senyor em va contestar:
«No digues que eres massa jove.
Vés a on jo t'enviaré,
digues allò que et manaré.
No tingues por a ningú:
Jo et faré costat
per a alliberar-te'.
Ho diu l'oracle del Senyor».
Llavors el Senyor em tocà la boca amb la seua mà i em va dir:
«Et pose les meues paraules en els llavis.
Des de hui et done autoritat
sobre les nacions i els regnes,
per a arrancar i enderrocar,
per a destruir i arruïr,
per a construir i plantar».

Salm responsorial 70,1-2.3-4a.5-6ab.15ab i 17 (R.: 6b)

En vós m'empare, Senyor,
que no en tinga un desengany.
Allibereu-me i traieu-me del perill,
vós, bo i just; escolteu i salveu-me.

R. En el claustre matern ja em sosteníeu.

Sigueu la meua roca de refugi,
la fortalesa on em salveu.
Per a mi sou penyal i castell.
Déu meu, rescateu--me de les mans de l'injust. R.

Perquè Vós sou la meua esperança,
he confiat en vós, Senyor, des de jove.
En el si de la mare ja m'assistíeu,
en el claustre matern ja em sosteníeu. R.

La meua boca contarà la vostra bondat,
tot el dia la vostra salvació:
que jo no sé mesurar.
M'instruïu, Déu meu, des de jove,
i encara proclame les vostres meravelles. R.

Lectura segona 1Pe 1,8-12

Els profetes ja havien indagat i investigat
sobre esta salvació

Lectura de la primera carta de sant Pere

Benvolguts, vosaltres, sense haver vist a Jesucrist, l'estimeu, i des d'ara, que heu cregut en ell, sense haver-lo vist, esteu plens d'una alegria tan gran i gloriosa que no hi ha paraules per a expressar-la, ja que teniu segura, com a fruit de la vostra fe, la salvació de les vostres ànimes. 
Els profetes que anunciaren la gràcia que Déu vos ha concedit, ja havien indagat i investigat sobre esta salvació, i es preguntaven a quins moments es referia l'Esperit de Crist que tenien en ells, quan els feia predir la passió i la glòria que vindria després. Déu els havia revelat que allò que els confiava no anava destinat a ells, sinó a vosaltres. Ara, per tant, vos ho han anunciat els qui vos han dut la Bona Nova, guiats per l'Esperit Sant enviat des del cel. Els mateixos àngels sospiren per contemplar-ho.

Al·leluia Jo 1,7; Lc 1,17

Va vindre a donar testimoni de la Llum,
i a preparar un poble ben disposat per a Déu.

Evangeli Lc 1,5-17

Elisabet et donarà un fill,
i li posaràs el nom de Joan

 Lectura de l'evangeli segons sant Lluc

En temps d'Herodes, rei de Judea, hi havia un sacerdot del torn d'Abies, que es deia Zacaries. La seua dona, descendent d'Aaron, es deia Elisabet. Els dos eren justos davant de Déu, irreprensibles en el compliment de tots els manaments i observances del Senyor. Però no tenien fills: Elisabet era estèril i els dos ja eren massa grans per a poder tindre fills.
Un dia, mentres Zacaries complia davant de Déu les funcions sacerdotals dins del seu torn, segons el costum dels sacerdots, li tocà per sorteig entrar al lloc sant per a oferir l'encens al Senyor. Mentres l'oferia, tota la gent estava fora pregant. 
Se li aparegué un àngel del Senyor a la dreta de l'altar de l'encens. Zacaries, en vore'l, es torbà i s'espantà. L'àngel li digué: «No tingues por, Zacaries: Déu ha escoltat la teua pregària. Elisabet, la teua esposa, et donarà un fill i li posaràs el nom de Joan. Tindràs una gran alegria i ho celebraràs, i molts s'alegraran del seu naiximent, perquè este xiquet serà gran als ulls del Senyor, no beurà vi ni altres begudes alcohòliques i estarà ple de l'Esperit Sant des d'abans de nàixer. Farà que molts del poble d'Israel es convertixquen al Senyor, el seu Déu. Ell precedirà el Senyor amb l'esperit i el poder d'Elies, i farà que els pares es reconcilien de cor amb els seus fills i que els indòcils aprenguen els sentiments dels justos. Així prepararà un poble ben disposat per a acollir el Senyor».

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

entrada destacada

20 de setembre de 2024, divendres XXIV

DIVENDRES DE LA SETMANA XXIV / II Lectura primera 1C 15,12-20 Si Crist no ha ressuscitat, la vostra fe no té cap fonament Lectura de la prim...

entrades populars