27 de febrer de 2023, dilluns I de Quaresma

DILLUNS DE LA SETMANA I DE QUARESMA

La Quaresma: Practicar la religió verdadera

Lectura primera Lv 19,1-2.11-18

Fes justícia a tots

Lectura del llibre del Levític

El Senyor va dir a Moisès: «Digues a tota la comunitat dels israelites: "Sigueu sants, perquè jo, el Senyor, el vostre Déu, soc sant.
No robeu. No mentiu ni vos defraudeu els uns als altres. No jureu en fals pel meu nom; seria profanar el nom del teu Déu. Jo soc el Senyor.
No explotes els altres ni els lleves allò que és seu. No retingues fins l'endemà la paga del jornaler. No insultes els sords ni faces la cameta als cegos. Reverencia el teu Déu. Jo soc el Senyor.
No dones sentències injustes. No sigues parcial amb els pobres ni beneficies els poderosos. Fes justícia a tots. No escampes calúmnies contra ningú del teu poble, ni et presentes com a testimoni per a fer condemnar a mort el teu proïsme. Jo soc el Senyor.
No tingues malícia als teus germans dins el teu cor. Reprén els altres, si cal; així no et faràs responsable del seu pecat. No et venges ni guardes rancor contra els fills del teu poble. Ama els altres com a tu mateix. Jo soc el Senyor"».

Salm responsorial 18,8.9.10.15 (R.: Jo 6,63c)

La llei del Senyor és perfecta,
i és descans de l'ànima;
el testimoni del Senyor és fidel,
dona enteniment als simples.

R. Les vostres paraules, Senyor,
són esperit i són vida.

Els mandats del Senyor són rectes,
omplin el cor de goig;
els manaments del Senyor són clars,
il·luminen els ulls. R.

La paraula del Senyor és pura,
es manté per sempre;
les lleis del Senyor són segures,
totes són justíssimes. R.

Que t'agraden, Senyor,
les paraules dels meus llavis,
que t'arribe el pensament del meu cor,
roca meua, redemptor meu. R.

Vers abans de l'evangeli 2C 6,2b

Ara és l'hora favorable,
ara és el dia de la salvació.

Evangeli Mt 25,31-46

Cada vegada que ho féieu a u d'estos germans meus,
per menut que fora, m'ho féieu a mi

 Lectura de l'evangeli segons sant Mateu

En aquell temps, Jesús va dir als seus deixebles: 
«Quan el Fill de l'home vindrà en la seua glòria, acompanyat de tots els àngels, s'assentarà en el seu tron gloriós i es reuniran davant d'ell tots els pobles. I els separarà entre ells com un pastor separa les ovelles i les cabres, i posarà les ovelles a la dreta, i les cabres a l'esquerra.
Després el Rei dirà als de la seua dreta: "Veniu, beneïts del meu Pare: preneu possessió del Regne que ell vos tenia preparat des de la creació del món. Perquè tenia fam i em donàreu a menjar; perquè tenia set i em donàreu a beure; quan era foraster, m'acollíreu; quan em véreu despullat, em vestíreu; quan estava malalt, em visitàreu; quan estava en la presó, vinguéreu a vore'm".
Els justos li respondran: "Senyor, ¿quan vos vam vore famolenc i vos donàrem a menjar, o passant set, i vos donàrem a beure? ¿Quan vos vam vore foraster i vos acollírem, o despullat, i vos vestírem? ¿Quan vos vam vore malalt o en la presó, i anàrem a visitar-vos?"
El Rei els respondrà: "Vos ho dic de veres: cada vegada que ho féieu a u d'estos germans meus, per menut que fora, m'ho féieu a mi".
Després dirà als de la seua esquerra: "Lluny de mi, maleïts: aneu-vos-en al foc etern preparat per al diable i els seus àngels. Vosaltres, quan jo tenia fam, no em donàreu a menjar; quan tenia set, no em donàreu a beure; quan era foraster, no m'acollíreu; quan em véreu despullat, no em vestíreu; quan estava malalt o en la presó, no em visitàreu".
Ells li respondran: "Senyor, ¿quan vos vérem famolenc o passant set, foraster, despullat, malalt o en la presó, i no férem res per vós?"
Ell els contestarà: "Vos ho dic de veres: cada vegada que deixàveu de fer-ho a u d'estos, per menut que fora, m'ho negàveu a mi". 
I estos aniran als suplicis eterns, mentres que els justos entraran a la vida eterna».

* * * * *

Commemoració de Sant Gregori de Narek, abat i doctor de l'Església

Servent de Déu Guillem Rovirosa i Albet, sindicalista

Dia Mundial de les ONG.

MARTIROLOGI ROMÀ

Elogis del dia 27 de febrer

1. A Alexandria d'Egipte, commemoració dels sants Julià i Eunus, màrtirs. En temps de l'emperador Deci, el primer d'ells, Julià, impedit per la seua malaltia de gota, que no li permetia caminar ni estar dret, es va fer portar per dos dels seus criats en una cadira de mà per a presentar-se al jutge, i allí, un dels criats va renegar de la seua fe, mentre que l'altre, Eunus, es va mantindre ferm en la seua confessió de Crist juntament amb el seu amo. Conduïts tots dos per tota la ciutat muntats en camells, a la vista del poble van ser assotats fins a la mort. (s. III)

2. També en la mateixa ciutat d'Alexandria, sant Besas, màrtir, que, sent soldat, va intentar contindre els que insultaven els màrtirs abans citats, per la qual cosa va ser denunciat davant del jutge i, per perseverar en la fe, va morir decapitat. (s. III)

3. A Rouen, a la Gàl·lia, actualment França, santa Honorina, verge i màrtir. (s. inc.)

4. A Lió, també a la Gàl·lia, sant Baldomer, subdiaca, home dedicat a Déu. (c. 660)

5. A Constantinoble, actual Istanbul, a Turquia, sants Basili i Procopi Decapolita, monjos, que en temps de l'emperador León III Isàuric van lluitar decididament en favor del culte a les santes imatges. (741)

6. Al monestir de Nerek, a Armènia, sant Gregori, monjo, doctor dels armenis, il·lustre per la seua doctrina, els seus escrits i la seua saviesa mística. (1005)

7. A Messina, a l'illa de Sicília, a Itàlia, sant Lluc, abat del monestir del Santíssim Salvador, que seguia la normes dels monjos orientals. (1149)

8. A Londres, a Anglaterra, santa Anna Line, viuda i màrtir, la qual, havent mort el seu marit en el desterrament per ser catòlic, va oferir la seua casa per a acollir sacerdots, i per esta raó, durant el regnat d'Isabel I, va ser penjada a Tyburn. Amb ella van patir els preveres i màrtirs Marc Barkworth, de l'Orde de Sant Benet, i Roger Filcock, de l'Orde de la Companyia de Jesús, que van ser esquarterats abans de morir. (1601)

9. També a Londres, beat Guillem Richardson, prevere i màrtir, que havent-se ordenat a la ciutat de Sevilla, a Espanya, va ser penjat a Tyburn, sent l'últim màrtir sota Isabel I. (1603)

10. Al poble de Sencelles, a l'illa espanyola de Mallorca, beata Francesca Anna [Francinaina] dels Dolors de Maria Cirer Carbonell, verge, que sense saber llegir ni escriure, però moguda pel zel diví, es va entregar a obres d'apostolat i de caritat, i va fundar per a això la comunitat de Germanes de la Caritat. (1855)

Sant Gabriel de la Dolorosa Possenti
11. A Isola, a la regió dels Abruços, a Itàlia, sant Gabriel de la Verge dels Dolors (Francesc) Possenti, acòlit, que, renunciant a la vanitat del món, encara adolescent va ingressar en la Congregació de la Passió de Jesucrist, on en breu temps va consumar la seua vida. (1862)

12. A Marsella, a França, beata Maria de Jesús Deluil Martiny, verge, fundadora de la Congregació de Missioneres Filles del Cor de Jesús, que ferida de mort per un sediciós, va concloure la seua vida escampant la seua sang en íntima unió amb la Passió de Crist. (1884)

13. A la població de Pastura, a Colòmbia, beata Maria de la Caritat de l'Esperit Sant (Carolina) Brader, verge, que va saber conjugar admirablement la vida contemplativa amb l'activitat missionera, i per a promoure la formació cristiana, va fundar la Congregació de Germanes Franciscanes de la Immaculada. (1943)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

entrada destacada

19 de setembre de 2024, dijous XXIV

DIJOUS DE LA SETMANA XXIV / II Lectura primera 1C 15,1-11 Açò és el que tots prediquem, i açò és el que vosaltres heu cregut Lectura de la p...

entrades populars