Festa de la Visitació de la Benaurada Verge Maria
Poc temps després de l'acompliment del misteri de l'encarnació, Maria visita la seua cosina Isabel que espera el naiximent de Joan Baptiste. Isabel i l'infant que porta en les entranyes saluden en Maria i en el seu Fill diví la nova salvació. Este misteri és la primera manifestació de la gràcia que l'encarnació ha portat al món; Joan Baptista ha estat santificat des del si de sa mare, la qual s'unix a l'acció de gràcies de la Mare de Déu. La institució de la festa es deu a sant Bonaventura i a l'orde franciscà (1263). Urbà VI l'estengué a tota l'Església en 1389 per a obtindre la fi del gran cisma d'Occident. [font] Abans se celebrava el 2 de juliol.
- La Visitació de la Mare de Déu (valldalbaidí, 2019)
Lectures de la missa:
Oració col·lecta
Déu totpoderós i etern,que moguéreu la Verge Maria,mentres portava en el ventre el vostre Fill,a visitar santa Isabel;feu que, obedients a la inspiració de l’Esperit,pugam amb Maria magnificar-vos sempre.
Lectura primera So 3,14-18
El Senyor, rei d'Israel, el tens dinsLectura de la profecia de SofoniesCrida de goig, ciutat de Sió. Aclama, Israel.Alegra't i celebra-ho de tot cor, filla de Jerusalem.El Senyor ha revocat la teua condemna,ha fet fugir els teus enemics.El Senyor, rei d'Israel, està dins de tu:mai més hauràs de témer cap mal.Aquell dia diran a Jerusalem:«No tingues por, Sió,que els teus braços no flaquegen;el Senyor, el teu Déu, el tens dins;és poderós i et salva;per tu està content i alegre;per l'amor que et té, et renova;per tu exulta com en dies de festa».Apartaré de tu la desgràcia,la vergonya que has de suportar.
O bé:
Ajudeu els cristians necessitats, acolliu els forastersLectura de la carta de sant Pau als cristians de RomaGermans,
que el vostre amor no tinga res de fingit:
detesteu el mal i enamoreu-vos del bé.
Estimeu-vos amb afecte de germans,
avanceu-vos els uns als altres en el respecte .
Sigau diligents i no peresosos,
inflamats per l'Esperit. Serviu el Senyor.
Sigau alegres en l'esperança,
pacients en la desgràcia,
constants en la pregària,
ajudeu els cristians necessitats,
acolliu els forasters.
Beneïu els qui vos perseguixen.
Beneïu, sí, no maleïu.
Alegreu-vos amb els qui estan alegres,
ploreu amb els qui ploren.
Viviu en harmonia entre vosaltres.
No sigau orgullosos,
sinó poseu-vos al nivell dels humils.
Salm responsorial Is 12,2-3.4bcd.5-6 (R.: 6b)
El Senyor és el Déu que em salva,en ell confie, no m'espante.Del Senyor em ve la força i el triomf,és ell qui m'ha salvat.Cantant de goig eixirem a buscar l'aiguade les fonts de salvació.R. El Sant d'Israel és gran en la teua ciutat.Enaltiu el Senyor, proclameu el seu nom,feu conéixer entre els pobles les seues gestes.Recordeu que el seu nom és Excels. R.Canteu al Senyor, que ha fet coses glorioses.Que ho publiquen per tota la terra.Poble de Sió, aclama'l ple de goig,perquè el Sant d'Israelés gran en la teua ciutat. R.
Al·leluia Cf. Lc 1,45
¡Feliç tu, Verge Maria, que has cregut!Allò que el Senyor t'ha anunciat es complirà.
Evangeli Lc 1,39-56
¿I com és això, que la mare del meu Senyor ve a visitar-me? Lectura de l'evangeli segons sant Lluc
Per aquells dies, Maria es va posar en camí, a bon pas, cap a un poble de la muntanya de Judà; entrà en casa de Zacaries i saludà a Isabel. I va passar que, quan Isabel va sentir la salutació de Maria, la criatura va saltar d'alegria en el seu ventre, i Isabel, plena de l'Esperit Sant, va exclamar amb totes les seues forces:
«¡Beneïda tu entre totes les donesi beneït el fruit de les teues entranyes!¿I com és això, que la mare del meu Senyorve a visitar-me?Mira: en haver sentit la teua salutació,ha saltat d'alegria la criatura que porte en les entranyes.Feliç tu, que has cregut:
allò que el Senyor t'ha anunciat, es complirà».
Maria va dir:
«La meua ànima magnifica el Senyor,el meu esperit s'alegra en Déu, el meu salvador,perquè ha mirat la humilitat
de la seua serventa.Per això des d'ara totes les generacionsem diran benaventurada,perquè el Totpoderós ha fet en mi coses grans.El seu nom és sant,i la seua misericòrdia arriba
a tots els qui creuen en ellde generació en generació.Les obres del seu braç són potents:dispersa els hòmens de cor altiu,destrona els poderososi exalça els humils;ompli de béns els pobresi deixa els rics sense res.Ha protegit Israel, el seu servent,i s'ha recordat de la misericòridaque havia promés als nostres pares,a Abraham i a la seua descendència per sempre».
Maria es quedà tres mesos amb ella, i després se'n tornà a sa casa.
* * * * *
El 31 de maig de 1472 va nàixer a Sedan Érard de la Marca, que fou, entre altres coses, arquebisbe de València.
MARTIROLOGI ROMÀ

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada