11 de maig de 2023, dijous V de Pasqua

Lectures de la missa:

Lectura primera Fets 15,7-21

Segons el meu parer, no hem d'inquietar
els gentils que s'han convertit a Déu

Lectura dels Fets dels Apòstols

En aquells dies, després d'una discussió molt viva, Pere s'alçà, prengué la paraula i els digué: «Germans, vosaltres sabeu que Déu em va escollir d'entre vosaltres des dels primers dies per a que els gentils sentiren dels meus llavis la paraula de l'evangeli i cregueren. I Déu, que coneix el fons dels cors, s'ha posat a favor d'ells donant-los l'Esperit Sant com a nosaltres, sense fer diferències entre nosaltres i ells, una vegada ha purificat els seus cors per la fe. Ara, per tant, ¿per què tempteu a Déu, volent imposar als creients un jou que ni els nostres pares ni nosaltres no hem pogut suportar? La nostra fe ens diu que els uns i els altres ens hem de salvar només per la gràcia de Jesús, el Senyor».
Tota l'assemblea va callar i escoltaven dels llavis de Bernabé i de Pau els prodigis que Déu havia fet per mitjà d'ells entre els no jueus. Quan ells hagueren acabat, Jaume prengué la paraula i digué: «Escolteu-me, germans. Simeó ha exposat com Déu començà de fer-se un poble escollit d'entre els no jueus. Amb això concorda la paraula dels profetes en l'Escriptura: "Després jo tornaré a reconstruir la casa de David que havia caigut. Reconstruiré les seues ruïnes i l'alçaré, per a que busquen el Senyor els altres hòmens, tots els pobles que porten el meu nom, diu l'oracle del Senyor, autor de tot això, que ell coneix eternament". Per tant, segons el meu parer, no hem d'inquietar els gentils que s'han convertit a Déu; basta escriure'ls que s'abstinguen de menjar res oferit als ídols, de contraure matrimoni entre parents pròxims, de menjar carn d'animals ofegats i sang. Estes prescripcions ja són conegudes de temps antic a moltes ciutats on cada dissabte senten llegir la Llei de Moisès a les sinagogues».

Salm responsorial 95,1-2a.2b-3.10 (R.: cf. 3)

Canteu al Senyor un càntic nou,
canteu al Senyor per tota la terra,
canteu al Senyor, beneïu el seu nom.

R. Conteu a tots els pobles els prodigis del Senyor.

O bé:
Al·leluia.

Anuncieu de dia en dia que ens ha salvat,
conteu a les nacions la seua glòria,
conteu a tots els pobles els seus prodigis. R.

Digau a tots els pobles: «El Senyor és rei!»
Manté ferm tot el món, incommovible,
sentencia amb raó les causes dels pobles. R.

Al·leluia Jo 10,27

Les meues ovelles coneixen la meua veu,
diu el Senyor;
també jo les conec i elles em seguixen.

Evangeli Jo 15,9-11

Manteniu-vos en l'amor que vos tinc,
per a què tingueu una alegria ben plena

 Lectura de l'evangeli segons sant Joan

En aquell temps, Jesús va dir als seus deixebles: «Jo vos estime tal com el Pare m'estima. Manteniu-vos en l'amor que vos tinc. Si observeu els meus manaments, vos mantindreu en l'amor que vos tinc, com jo també observe els manaments del meu Pare i em mantinc en l'amor que em té. Vos he dit tot açò per a que tingueu l'alegria que jo tinc, una alegria ben plena». 


Mateu Ricci

Els sants abats de Cluny.


Servent de Déu Mateu Ricci.

L'11 de maig de 1987 va morir a Gandia el prevere valencià Alfons Roig Izquierdo, crític d'art.

Aniversari de les ordenacions episcopals de Jesús E. Català i Ibáñez, bisbe de Màlaga, i de Jesús Murgui i Soriano, bisbe emèrit d'Oriola-Alacant (1996), tots dos valencians.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

entrada destacada

20 de setembre de 2024, divendres XXIV

DIVENDRES DE LA SETMANA XXIV / II Lectura primera 1C 15,12-20 Si Crist no ha ressuscitat, la vostra fe no té cap fonament Lectura de la prim...

entrades populars