27 d'octubre de 2023, divendres XXIX

DIVENDRES DE LA SETMANA XXIX DURANT L'ANY / I


Lectura primera Rm 7,18-25a

¿Qui m'alliberarà d'este cos que em porta a la mort?

Lectura de la carta de sant Pau als cristians de Roma

Germans, jo sé que en mi, és a dir, en la meua carn, no habita el bé. Veig que soc capaç de voler el bé, però no de fer-lo. A l'hora de la veritat, no faig el bé que voldria, sinó el mal que jo no voldria. Ara bé, si faig el que no voldria, és clar que no soc jo qui ho fa, sinó el pecat que habita en mi.
Em trobe, per tant, en este cas: jo voldria fer el bé, però només soc capaç de fer el mal. Interiorment m'agrada la Llei de Déu, però en veig en mi una altra, que combat contra la llei de la meua raó i em té presoner: és la llei del pecat que porte dins de mi. Que desgraciat soc! ¿Qui m'alliberarà d'este cos que em porta a la mort? Donem gràcies a Déu, per Jesucrist, Senyor nostre: ell és qui ens allibera.

Salm responsorial 118,66.68.76.77.93.94 (R.: 68b)

Doneu-me coneiximent i bon sentit,
que jo tinc fe en els manaments.

R. Senyor, instruïu-me en els vostres decrets.

Vós sou bo, vós feu el bé;
instruïu-me en els vostres decrets. R.

Que el vostre amor em conforte,
com vau prometre al vostre servent. R.

Que vinga la vostra compassió i viuré;
la vostra llei fa les meues delícies. R.

Pels vostres preceptes em doneu vida,
jo no els oblidaré mai. R.

Soc vostre, salveu-me,
que jo medite els preceptes. R.

Al·leluia Cf. Mt 11,25

Vos enaltim, Pare, Senyor del cel i de la terra,
perquè heu revelat als senzills els misteris del Regne.

Evangeli Lc 12,54-59

Vosaltres sabeu entendre l'aspecte de la terra i el cel,
¿i no sabeu entendre en quin temps esteu vivint?

 Lectura de l'evangeli segons sant Lluc

En aquell temps, Jesús deia a la gent:
«Quan veieu pujar un núvol cap a ponent, dieu tot seguit: "Ja ve la pluja". I efectivament, la pluja arriba. I quan el vent bufa del sud, dieu: "Farà calor". I en fa. Hipòcrites! Vosaltres sabeu entendre l'aspecte de la terra i el cel, ¿i no sabeu entendre en quin temps esteu vivint?
¿Per què no considereu vosaltres mateixos què heu de fer? Mentres vas camí del jutjat amb el qui t'acusa, procura arribar a un acord amb ell, per a evitar que et faça comparéixer davant del jutge, i el jutge et pose en mans dels guardes i et tanquen a la presó. T'assegure que, una vegada allí, no n'eixiràs fins que no hages pagat l'últim cèntim».

* * * * *

Martirologi Romà


Sant Evarist, papa
1. A Roma, sant Evarist, papa, que va ser el quart successor de sant Pere i va regir l'Església Romana en temps de l'emperador Trajà. (108)

2. Prop d'Esmirna, a l'actual Turquia, sant Tràsea, bisbe d'Eumènia de Frígia i màrtir. (c. 170/180)

3. A Clarmont, a Aquitània, hui França, sant Namaci, bisbe, que va construir l'església catedral. (c. 460)

4. A Nàpols, a l'actual regió italiana de Campània, sepultura de sant Gaudiós [l'Africà], bisbe, el qual, a causa de la persecució dels vàndals, va passar d'Abitínia a la Campània, i va acabar els seus dies en la pau d'un monestir. (s. V/VI)

5. A l'illa de Iona, a Escòcia, sant Oterà, monjo, que va ser un dels primers deixebles de sant Columba. (s. VI)

6. A Vicenza, al territori de Venècia, actualment Itàlia, commemoració del beat Bertomeu de Breganze, bisbe, de l'Orde de Predicadors, que va fundar en esta ciutat la Milícia de Jesucrist, per a defendre la fe catòlica i la llibertat de l'Església. (1270)

7. A Paterna, beat valencià Salvador Mollar Ventura, religiós de l'Orde dels Germans Menors i màrtir. (1936) (Memòria a Manises)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

entrada destacada

20 de setembre de 2024, divendres XXIV

DIVENDRES DE LA SETMANA XXIV / II Lectura primera 1C 15,12-20 Si Crist no ha ressuscitat, la vostra fe no té cap fonament Lectura de la prim...

entrades populars