28 de febrer de 2024, dimecres II de Quaresma

DIMECRES DE LA SETMANA II DE QUARESMA


La Quaresma: acompanyar a Crist en la seua passió

Lectura primera Jr 18,18-20

Veniu, ataquem-lo

Lectura del llibre de Jeremies

Els meus enemics han dit: «Veniu, penseu què podem fer contra Jeremies. Ja quedaran sacerdots que ens guien, savis que ens aconsellen i profetes que anuncien la paraula de Déu. Veniu, ataquem-lo amb les seues mateixes paraules, no escoltem res del que ens diu».
Escolteu-me, Senyor.
Estigueu atent a la veu dels meus enemics.
¿És just tornar mal per bé?
Mireu com em caven una fossa.
Recordeu quan, en la vostra presència,
vaig intercedir a favor d'ells,
per a calmar la vostra indignació.

Salm responsorial 30,5-6.14.15-16 (R.: 17b)

Traeu-me del llaç que m'han parat,
vós que m'empareu.
Encomane l'esperit a les vostres mans,
vós, Senyor, Déu fidel, m'heu redimit.

R. Salveu-me, Senyor, per l'amor que em teniu.

Sent com murmura la gent,
i tot em fa por;
es conjuren contra mi
i han decidit la meua mort. R.

Però jo confie en vós, Senyor;
vos dic: «Sou el meu Déu,
la meua sort està en les vostres mans»;
deslliureu-me de la mà dels enemics
i dels qui m'acacen. R.

Vers abans de l'evangeli Jo 8,12

Diu el Senyor: «Jo soc la llum del món;
el qui em seguix tindrà la llum de la vida».

Evangeli Mt 20,17-28

Condemnaran a mort el Fill de l'home

 Lectura de l'evangeli segons sant Mateu

En aquell temps, quan Jesús pujava a Jerusalem, va reunir a part els dotze i pel camí els va dir: 
«Ara pugem a Jerusalem, i allí el Fill de l'home serà entregat als grans sacerdots i als mestres de la Llei, el condemnaran a mort i l'entregaran als pagans, que es burlaran d'ell, l'assotaran i el crucificaran, i el tercer dia ressuscitarà».
Llavors la mare de Jaume i Joan, fills de Zebedeu, va anar amb els seus fills a l'encontre de Jesús  i es va prosternar per a fer-li una petició. Jesús li va dir: «¿Què demanes?» Ella li va respondre: «Maneu que en el vostre Regne estos dos fills meus s'assenten l'u a la vostra dreta i l'altre a la vostra esquerra». Jesús va contestar: «No sabeu què demaneu. ¿Podeu beure la copa que jo he de beure?» Ells li responen: «Sí que podem». Els diu Jesús: «És cert, beureu la meua copa, però assentar-vos a la meua dreta i a la meua esquerra, no soc jo qui ho ha de concedir; és per a aquells a qui mon Pare ho ha reservat».
Quan els altres deu ho sentiren, s'indignaren contra els dos germans, però Jesús els va cridar i els va dir: 
«Ja sabeu que, en totes les nacions, els governants disposen dels seus súbdits com si en foren amos, i els grans personatges els mantenen sotmesos al seu poder. Però entre vosaltres no ha de ser així: qui vullga ser important entre vosaltres ha de ser el vostre servidor, i qui vullga ser el primer ha de ser el vostre esclau; com el Fill de l'home, que no ha vingut a fer-se servir, sinó a servir i a donar la seua vida com a preu de rescat per molts».

* * * * *

Venerable Jean-Claude Colin, fundador de la Societat de Maria o Pares Maristes

MARTIROLOGI ROMÀ

Elogis del dia 28 de febrer

1. Commemoració dels sants preveres, diaques i molts altres, que a Alexandria d'Egipte, en temps de l'emperador Galié, en declarar-se una gravíssima epidèmia, es van entregar al servici dels malalts fins a morir ells mateixos, motiu pel qual la pietat dels creients els va considerar com a màrtirs. (262)

Sant Romà, abat

2. En les muntanyes del Jura, a la Gàl·lia Lugdunense, hui França, sepultura de l'abat sant Romà, que, seguint els exemples dels antics monjos, primer va abraçar la vida eremítica i va arribar després a ser pare de nombrosos monjos. (463)

Originari de la Gàl·lia, després d’entrar de monjo a l’abadia d’Ainay (Lió), a 35 anys es retirà a la vida eremítica al Mont Jura (Alps francesos, on ara hi ha una gran estació d’esquí). El silenci i la contemplació d’aquelles muntanyes van atraure companys amb els quals fundà l’abadia de Condat. I com que ja no hi cabien fundà la de Lauconne. Instaurà una autoritat compartida amb el seu germà Lupicí, també monjo, que si bé també arribà a la santedat, feia més difícil que d’altres monjos hi arribaren pel seu excessiu rigor.

Aleshores, Romà havia d’intervenir per a endolcir les penitències i tot tornava a la normalitat. El rigor, Romà, l’exercia amb els prínceps i nobles que s’excedien amb la seua autoritat envers els seus súbdits. Després dels companys vingueren les companyes, per a les quals fundarà, amb la seua germana, el monestir femení de La Baume.

► “Per Sant Romà, la neu al pla”.

3. Commemoració de les santes Marana i Cira, vèrgens, que a Berea, a Síria, van viure en un lloc estret i tancat sense sostre, rebien l'aliment necessari per una finestra i guardaven sempre silenci. (s. V)

8. A París, a França, beat Daniel Brottier, prevere de la Congregació de l'Esperit Sant, que es va dedicar plenament a treballar en favor dels òrfens. (1936)

9. Al camp de concentració d'Auschwitz, pròxim a Cracòvia, a Polònia, beat Timoteu Trojanowski, prevere de l'Orde dels Germans Menors Conventuals i màrtir, que durant l'ocupació militar de la seua pàtria en temps de guerra, per confessar la fe cristiana va consumar el seu martiri infringit pels suplicis. (1942)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

entrada destacada

20 de setembre de 2024, divendres XXIV

DIVENDRES DE LA SETMANA XXIV / II Lectura primera 1C 15,12-20 Si Crist no ha ressuscitat, la vostra fe no té cap fonament Lectura de la prim...

entrades populars