19 de febrer de 2024, dilluns I de Quaresma

DILLUNS DE LA SETMANA I DE QUARESMA

La Quaresma: Practicar la religió verdadera

Lectura primera Lv 19,1-2.11-18

Fes justícia a tots

Lectura del llibre del Levític

El Senyor va dir a Moisès: «Digues a tota la comunitat dels israelites: "Sigueu sants, perquè jo, el Senyor, el vostre Déu, soc sant.
No robeu. No mentiu ni vos defraudeu els uns als altres. No jureu en fals pel meu nom; seria profanar el nom del teu Déu. Jo soc el Senyor.
No explotes els altres ni els lleves allò que és seu. No retingues fins l'endemà la paga del jornaler. No insultes els sords ni faces la cameta als cegos. Reverencia el teu Déu. Jo soc el Senyor.
No dones sentències injustes. No sigues parcial amb els pobres ni beneficies els poderosos. Fes justícia a tots. No escampes calúmnies contra ningú del teu poble, ni et presentes com a testimoni per a fer condemnar a mort el teu proïsme. Jo soc el Senyor.
No tingues malícia als teus germans dins el teu cor. Reprén els altres, si cal; així no et faràs responsable del seu pecat. No et venges ni guardes rancor contra els fills del teu poble. Ama els altres com a tu mateix. Jo soc el Senyor"».

Salm responsorial 18,8.9.10.15 (R.: Jo 6,63c)

La llei del Senyor és perfecta,
i és descans de l'ànima;
el testimoni del Senyor és fidel,
dona enteniment als simples.

R. Les vostres paraules, Senyor,
són esperit i són vida.

Els mandats del Senyor són rectes,
omplin el cor de goig;
els manaments del Senyor són clars,
il·luminen els ulls. R.

La paraula del Senyor és pura,
es manté per sempre;
les lleis del Senyor són segures,
totes són justíssimes. R.

Que t'agraden, Senyor,
les paraules dels meus llavis,
que t'arribe el pensament del meu cor,
roca meua, redemptor meu. R.

Vers abans de l'evangeli 2C 6,2b

Ara és l'hora favorable,
ara és el dia de la salvació.

Evangeli Mt 25,31-46

Cada vegada que ho féieu a u d'estos germans meus,
per menut que fora, m'ho féieu a mi

 Lectura de l'evangeli segons sant Mateu

En aquell temps, Jesús va dir als seus deixebles: 
«Quan el Fill de l'home vindrà en la seua glòria, acompanyat de tots els àngels, s'assentarà en el seu tron gloriós i es reuniran davant d'ell tots els pobles. I els separarà entre ells com un pastor separa les ovelles i les cabres, i posarà les ovelles a la dreta, i les cabres a l'esquerra.
Després el Rei dirà als de la seua dreta: "Veniu, beneïts del meu Pare: preneu possessió del Regne que ell vos tenia preparat des de la creació del món. Perquè tenia fam i em donàreu a menjar; perquè tenia set i em donàreu a beure; quan era foraster, m'acollíreu; quan em véreu despullat, em vestíreu; quan estava malalt, em visitàreu; quan estava en la presó, vinguéreu a vore'm".
Els justos li respondran: "Senyor, ¿quan vos vam vore famolenc i vos donàrem a menjar, o passant set, i vos donàrem a beure? ¿Quan vos vam vore foraster i vos acollírem, o despullat, i vos vestírem? ¿Quan vos vam vore malalt o en la presó, i anàrem a visitar-vos?"
El Rei els respondrà: "Vos ho dic de veres: cada vegada que ho féieu a u d'estos germans meus, per menut que fora, m'ho féieu a mi".
Després dirà als de la seua esquerra: "Lluny de mi, maleïts: aneu-vos-en al foc etern preparat per al diable i els seus àngels. Vosaltres, quan jo tenia fam, no em donàreu a menjar; quan tenia set, no em donàreu a beure; quan era foraster, no m'acollíreu; quan em véreu despullat, no em vestíreu; quan estava malalt o en la presó, no em visitàreu".
Ells li respondran: "Senyor, ¿quan vos vérem famolenc o passant set, foraster, despullat, malalt o en la presó, i no férem res per vós?"
Ell els contestarà: "Vos ho dic de veres: cada vegada que deixàveu de fer-ho a u d'estos, per menut que fora, m'ho negàveu a mi". 
I estos aniran als suplicis eterns, mentres que els justos entraran a la vida eterna».

* * * * *




MARTIROLOGI ROMÀ

Elogis del 19 de febrer

1. A Nàpols, a la regió italiana de Campània, sepultura de sant Quodvultdeus, bisbe de Cartago, que desterrat juntament amb el seu clergat pel rei arrià Genseric, van ser abandonats en la mar en naus velles, sense rems ni veles, i, contra tota esperança, van arribar a Nàpols, on va morir l'esmentat bisbe com a confessor de la fe. (439)

2. Commemoració dels sants monjos i altres màrtirs que a Palestina van ser víctimes, a causa de la seua fe cristiana, de cruels turments per part dels sarraïns acabdillats per Alamondir. (507)

Sant Mansuet

3. A Milà, ciutat de Llombardia, a Itàlia, sant Mansuet, bisbe, que va lluitar fermament contra l'heretgia dels monoteletes(c. 680)

4. Prop de Benevent, a la Campània, de nou a Itàlia, sant Barbat, bisbe, de qui es conta que va convertir al poble dels longobards, juntament amb el seu cabdill. (682)

5. Al monestir de Vabres, a la regió de Rodez, a Aquitània, hui França, sant Jordi, monjo. (c. 877)

6. A Bisignano, prop de Cosenza, a la regió italiana de Calàbria, sant Procle, monjo, que, molt ben format doctrinalment, es convertí en herald de la vida monàstica. (c. 970)

7. Al monestir de la Chambre, prop de Brussel·les, a Brabant, hui Bèlgica, sepultura de sant Bonifaci, que va ser bisbe de Lausana i després va abraçar la vida ascètica al costat del monestir cistercenc del lloc. (1260)

8. A Noto, lloc de Sicília, a Itàlia, beat Conrad Confalonieri de Piacenza, eremita del Tercer Orde Regular de Sant Francesc, el qual, abandonant els atractius seculars, va cultivar durant més de quaranta anys una vida austera d'oració i penitència. (1351)

9. A Còrdova, a la regió hispànica d'Andalusia, commemoració del beat Àlvar, prevere de l'Orde de Predicadors, cèlebre per la seua predicació i la contemplació de la Passió del Senyor. (c. 1430)

10. A Màntua, ciutat de Llombardia, a Itàlia, beata Isabel Picenardi, verge, la qual, havent revestit l'hàbit de l'Orde dels Servents de Maria, es va consagrar a Déu a la casa paterna i va rebre sovint la comunió eucarística. Es va dedicar a la celebració de la litúrgia de les Hores, a la meditació de les Sagrades Escriptures i a la devoció a la Mare de Déu. (1468)

11. Al llogaret de Kaiyang, prop de Mianyang, a la província xinesa de Sichuan, santa Llúcia Yi Zhenmei, verge i màrtir, que va ser decapitada per confessar-se catòlica. (1862)

12. Beat Joan Sullivan (1861- Dublín, Irlanda 1933). Sacerdot profés de la Companyia de Jesús. Es va convertir al catolicisme a 35 anys. Es va dedicar a la formació dels jóvens, i a l'atenció de pobres i malalts.

13. Al camp de concentració de Dachau, pròxim a Munic, a Alemanya, beat Josep Zaplata, religiós de la Companyia Missionera del Sagrat Cor de Jesús i màrtir, que, condemnat a un atroç empresonament per raó de la seua fe, va emmalaltir greument i va consumar el seu martiri. (1945)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

entrada destacada

20 de setembre de 2024, divendres XXIV

DIVENDRES DE LA SETMANA XXIV / II Lectura primera 1C 15,12-20 Si Crist no ha ressuscitat, la vostra fe no té cap fonament Lectura de la prim...

entrades populars