21 de juliol de 2024, diumenge XVI


DIUMENGE XVI / Cicle B


Lectura primera Jr 23,1-6

Jo mateix arreplegaré totes les ovelles que em queden
i els donaré pastors

Lectura del llibre de Jeremies

Ai dels pastors que perden i dispersen les ovelles de la meua rabera, diu l'oracle del Senyor. Per això el Senyor, Déu d'Israel, diu als pastors del meu poble:
«Vosaltres heu dispersat les meues ovelles i les heu fetes fugir, en lloc de guardar-les. Però ara jo vos demanaré comptes per la malícia de les vostres accions, diu l'oracle del Senyor.
I totes les ovelles que em queden, jo mateix les arreplegaré de totes les terres a on les havia fetes fugir, i les faré tornar als seus prats. Allí seran fecundes i es multiplicaran. Els donaré pastors que les pasturen, i ja no tornaran a escarotar-se ni a tindre por, ni se'n perdrà cap, diu l'oracle del Senyor.
Venen dies, diu el Senyor, que faré nàixer, del llinatge de David, un rebrot just. Serà un rei savi i ver que farà regnar en el país el dret i la justícia. En els seus dies, Judà no sofrirà cap mal i Israel viurà segur. El seu nom serà: "El Senyor és la nostra justícia"».

Salm responsorial 22,1-3.4.5.6 (R.: 1)

El Senyor és el meu pastor:
no em falta res,
em fa descansar en prats deliciosos;
em porta al repòs vora l'aigua,
i allí em retorna les forces.
Em guia per camins segurs,
per l'amor del seu nom.

R. El Senyor és el meu pastor,
no em falta res.

Ni quan passe per una vall fosca,
no tinc gens de por.
Vos esteu al meu costat:
la vostra vara i el vostre bastó
em donen confiança. R.

Vos pareu una taula davant de mi
enfront dels enemics;
m'heu ungit el cap amb perfums,
i la meua copa sobreïx. R.

La vostra bondat i el vostre amor
m'acompanyen tota la vida,
i viuré anys i més anys
en la casa del Senyor. R.

Lectura segona Ef 2,13-18

Ell és la nostra pau. De dos pobles, n'ha fet un

Lectura de la carta de sant Pau als cristians d'Efes

Germans, ara, en Crist Jesús, vosaltres que abans estàveu lluny, esteu prop gràcies a la sang de Crist.
Ell és la nostra pau. De dos pobles n'ha fet un, ja que ell ha destruït el mur que els separava i els mantenia enemics, abolint en el seu propi cos la Llei amb els seus manaments i preceptes.
Així ha posat pau entre els dos pobles i ha creat una nova humanitat centrada en ell. Per la seua mort en la creu els ha reconciliat els dos amb Déu i els ha unit en un sol cos, fent morir en ell l'enemistat.
Ell ha vingut a anunciar la Bona Nova de la pau: la pau a vosaltres, que estàveu lluny, i la pau als qui estaven prop. Per ell, uns i altres, tenim entrada al Pare, guiats per un sol Esperit.

Al·leluia Jo 10,27

Les meues ovelles coneixen la meua veu, diu el Senyor;
també jo les conec i elles em seguixen.

Evangeli Mc 6,30-34

Eren com ovelles sense pastor

 Lectura de l'evangeli segons sant Marc

En aquell temps, els apòstols es reuniren amb Jesús i li parlaren de tot el que havien fet i ensenyat. Ell els va dir: «Veniu ara a soles a un lloc despoblat i reposeu un poc».
Perquè hi havia tanta gent que anava i venia que no els deixava temps ni de menjar. Per això se n'anaren a soles amb la barca cap a un lloc despoblat. Però algú els va vore quan se n'anaven; molts ho van saber, van córrer a peu de tots els pobles i arribaren primer que ells. Quan Jesús desembarcà, va vore una gran multitud i se'n va compadir, perquè eren com ovelles sense pastor. I es posà a instruir-los llargament.

Els sentiments de Jesús bon pastor són els sentiments de Déu que estima al seu poble amb un amor entranyable i que multiplica compassiu els dons de la seua gràcia. L'amor no cansa, sinó que descansa. L'exercici de la misericòrdia és un cansament bo, descansem estant amb Jesús. Quan ens entreguem amb sinceritat, el descans és un abandonar-se confiats en la seua misericòrdia. Aprenguem a descansar amb el Senyor, sabent estar amb ell en tot moment. I això no significa desentendre's d'este món, sinó tot el contrari.

* * * * *

Sant Llorenç de Brindisi, prevere i doctor de l'Església

Sant Llorenç de Brindisi, prevere i doctor de l'Església, de l'Orde dels Germans Menors Caputxins, predicador incansable per les regions d'Europa, que, de caràcter senzill i humil, va complir fidelment totes les missions que se li van encomanar, com defendre l'Església contra els infidels, reconciliar els prínceps enfrontats i portar el govern del seu orde religiós. Va morir a Lisboa, a Portugal, el 22 juliol de 1619.

Aniversari del naiximent de Marshall McLuhan, educador, filòsof i estudiós canadenc (1911)


MARTIROLOGI ROMÀ

Elogis del 21 de juliol

2. A Marsella, ciutat de la Provença, a la Gàl·lia, hui França, sant Víctor, màrtir(c. 292)

3. A Emessa, població de Síria, sant Simeó, anomenat "Salos", que, impulsat per l'Esperit Sant, per amor a Crist va anhelar ser tingut pels hòmens com un bovo i un plebeu. En este mateix dia, commemoració també de sant Joan, ermità, que va conviure durant quasi trenta anys amb sant Simeó en santa peregrinació i en l'erm pròxim al llac de Mareotis, a Egipte. (s. IV)

4. A Roma, commemoració de santa Pràxedis [o Pràxedes], amb el nom de la qual es va dedicar a Déu una església a l'Esquilí. (a. 491)

5. A Estrasburg, ciutat de la Burgúndia, actual França, sant Arbogast, bisbe(s. VI)

6. En la mar, davant de les costes de Rochefort, beat Gabriel Pergaud, prevere i màrtir, canonge regular de Beaulieu, a Saint-Brieuc, que, per ser sacerdot, va ser tret de la seua abadia i tancat en condicions inhumanes en una vella nau, on va obtindre la corona del martiri en morir afectat per una malaltia contagiosa. (1794)

7. A Yanzibian, de Yangpingguan, a la Xina, sant Alberic Crescitelli, prevere del Pontifici Institut per a les Missions Estrangeres, que en la persecució desencadenada per la secta dels Yihetuan, colpejat primer brutalment fins a quedar quasi mort, va ser arrossegat l'endemà, lligats els seus peus, per un camí empedrat fins prop d'un riu, on va obtindre la palma del martiri en ser esbocinat i decapitat el seu cos. (1900)

8. Passió de sant Josep Wang Yumei, màrtir, que, durant la mateixa persecució, va morir quan era portat a Daining, a la província d'Hebei, també a la Xina. (1900)

9. Beat Francesc Maria de la Creu (Joan Baptiste) Jordan (1848- Tafers, Suïssa 1918), va ser un sacerdot catòlic alemany i fundador de la Societat del Diví Salvador i de la Congregació de Germanes del Diví Salvador, comunament dits els salvatorians i salvatorianes.

10. Beat Lluís Lenzini (1981-Crocette di Pavullo, Itàlia, 21-juliol-1945), prevere diocesà i màrtir, assassinat a un quilòmetre de la seua parròquia per partisans comunistes per odi a la fe.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

entrada destacada

12 de setembre de 2024, dijous: Dolcíssim Nom de Maria

DIJOUS DE LA SETMANA XXIII / II Lectura primera 1C 8,1b-7.11-13 Gravar la consciència poc formada d'un germà seria pecar contra Crist Le...

entrades populars