21 d'abril de 2024: Diumenge del Bon Pastor

DIUMENGE IV DE PASQUA / Cicle B

Diumenge del Bon Pastor

Lectura primera Fets 4,8-12

La salvació no es troba en ningú més que en Jesucrist

Lectura dels Fets dels Apòstols 
 
En aquells dies, Pere, inspirat per l'Esperit Sant, va dir: «Magistrats i notables del poble, si hui ens interrogueu pel bé fet a un malalt, i en nom de qui s'ha curat, sapiau, vosaltres i tot el poble d'Israel, que este home, el teniu sa ací davant gràcies al nom de Jesucrist, el Natzaré, a qui vosaltres clavàreu en la creu, però a qui Déu ha ressuscitat d'entre els morts. 
Ell és "la pedra que vosaltres, els constructors, havíeu rebutjat, i ara és la pedra cantonera". La salvació no es troba en ningú més, perquè, davall del cel, Déu no ha donat a la humanitat cap altre nom que puga salvar-nos».

Salm responsorial 117,1 i 8-9.21-23.26 i 28cd i 29 (R.: 22)

Enaltiu el Senyor: ¡que bo que és!
Perdura eternament el seu amor.
Més val refugiar-se en el Senyor,
que confiar en els hòmens.
Més val refugiar-se en el Senyor,
que fiar-se dels poderosos.

R. La pedra que rebutjaven els constructors
ara és la pedra cantonera.

O bé:
Al·leluia.

Gràcies, perquè m'heu escoltat
i heu vingut a salvar-me.
La pedra que rebutjaven els constructors
ara és la pedra cantonera.
És el Senyor qui ho ha fet,
i els nostres ulls se'n meravellen. R.

Beneït el qui ve en nom del Senyor.
Vos beneïm des de la casa del Senyor.
Vós sou el meu Déu, vos done gràcies,
vos exalce, Déu meu.
Enaltiu el Senyor: ¡que bo que és!
Perdura eternament el seu amor. R.

Lectura segona 1Jo 3,1-2

Vorem a Déu tal com és

Lectura de la primera carta de sant Joan

Amics meus, mireu quina prova d'amor ens ha donat el Pare: Déu ens reconeix com a fills seus, i ho som. Per això el món no ens reconeix, com no l'ha reconegut a ell. Sí, amics meus: ara ja som fills de Déu, però encara no s'ha manifestat com serem; sabem que, quan es manifestarà, serem semblants a ell, perquè el vorem tal com és.

Al·leluia Jo 10,14

Jo soc el bon pastor, diu el Senyor;
jo conec les meues ovelles,
i elles em coneixen a mi.

Evangeli Jo 10,11-18

El bon pastor dona la vida per les seues ovelles

 Lectura de l'evangeli segons sant Joan

En aquell temps, Jesús va dir:
«Jo soc el bon pastor. El bon pastor dona la vida per les seues ovelles. El sagal que treballa a jornal no és el pastor,  perquè les ovelles no són seues. I, quan veu vindre el llop, abandona les ovelles i fuig, i el llop les agarra o les dispersa. I és que el sagal no té cap interés per les ovelles.
Jo soc el bon pastor. Tal com el Pare em coneix i jo conec el Pare, jo conec les meues ovelles, i elles em coneixen a mi, i done la vida per elles.
Encara tinc unes altres ovelles, que no són d'este corral. També les he de conduir jo; escoltaran la meua veu i hi haurà un sol ramat amb un sol pastor.
El Pare em té amor perquè done la vida i després la recobre. No me la lleva ningú. Soc jo qui la done lliurement. Tinc poder de donar-la i poder de recobrar-la. Este és l'encàrrec que m'ha fet el Pare».
 
La pedra rebutjada pels caps del poble és ara el nostre bon pastor. Ell ens ha fet fills de Déu, i ens conduïx amb la seua fortalesa a l'assemblea del cel, a les pastures eternes, on està el nostre pastor bo. Jesús es referix al seu lliurament en la creu usant esta imatge del pastor i assenyala així la futura missió pastoral dels seus deixebles, que consistix a entregar la vida en favor dels germans, i és en eixe lliurament on el pastor sent l'alegria que naix de l'Evangeli. L'Església no pot fer res si Jesús, el bon pastor, no està al mig. I els cristians no podrem ser un sol ramat si no posem a Jesús com a pastor suprem. Ell és el que porta a les ovelles.



JORNADA MUNDIAL DE PREGÀRIA PER LES VOCACIONS

* * * * *

Aniversari de la mort del servent de Déu Josep Maria Cases Deordal, bisbe de Sogorb-Castelló (2002).

  • Pere Saborit Badenes: "Un bisbe gironí a la Seu de Sogorb-Castelló: Josep Maria Cases Deordal (1972-1996)",  en Annals de l’Institut d’Estudis Gironins, [en línia], 2011, vol. 52, pp. 861-866.

MARTIROLOGI ROMÀ

Elogis del 21 d'abril

 Sant Anselm, bisbe i doctor de l'Església, originari d'Aosta, que va ser monjo i abat del monestir de Le Bec, al territori de Normandia, a França, on ensenyava els germans a caminar per la via de la perfecció i a buscar a Déu per la comprensió de la fe. Promogut a la insigne seu de Canterbury, a Anglaterra, va treballar intrèpidament per la llibertat de l'Església i, per això, va patir dificultats i desterraments. (1109)
2. A Roma, commemoració de sant Apol·loni, filòsof i màrtir, que en temps de l'emperador Còmmode, davant del prefecte Perenni i del Senat, va defendre amb aguda paraula la causa de la fe cristiana, i la va confirmar amb el testimoniatge de la seua sang en ser condemnat a la pena capital. (185)

3. A Alexandria d'Egipte, sant Arist, prevere i màrtir(s. inc.)

4. A la muntanya del Sinaí, a Egipte, sant Anastasi, abat, que va defendre incansablement la fe ortodoxa davant dels monofisites i va escriure molts sermons útils per a la salvació de les ànimes. (c. 700)

5. Al monestir d'Applecros, a Escòcia, sant Maelrub, abat, que, oriünd d'Irlanda i monjo de Bangor, va fundar un monestir de missioners, des del qual, durant cinquanta anys, va difondre la llum de la fe a la població d'aquelles regions. (722)

6. A la ciutat de Cagli, al Picé, actual regió italiana de les Marques, beat Joan Saziari, religiós del Tercer Orde Regular de Sant Francesc. (c. 1372)

7. A Cervere, prop de Fossano, al Piemont, també a Itàlia, beat Bertomeu Cerveri, prevere de l'Orde de Predicadors i màrtir, que va lluitar per defendre la fe catòlica i va confirmar el seu lliurament en morir llancejat per uns heretges. (1466)

8. A Altötting, a la regió de Baviera, a Alemanya, sant Conrad (Joan) Birndorfer de Parzham, religiós de l'Orde dels Germans Menors Caputxins, que durant més de quaranta anys va exercir l'humil ofici de porter, sempre generós amb els pobres, i que mai va acomiadar un necessitós sense haver-li oferit una ajuda cristiana amb les seues amables paraules. (1891)

9. A Nochistlán, al territori de Guadalajara, a Mèxic, sant Romà Adame, prevere i màrtir, que durant la persecució contra l'Església va ser martiritzat per confessar a Crist Rei. (1927)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

entrada destacada

21 de maig de 2024, dimarts VII

DIMARTS DE LA SETMANA VII DEL TEMPS ORDINARI / II Lectura primera Jm 4,1-10 Demaneu i no rebeu, perquè demaneu amb mala intenció Lectura de ...

entrades populars